kust-en-kunst.reismee.nl

Het startschot is gevallen

De randonneurs zijn weer vertrokken. Met goede zin zijn we op de fiets gestapt om de Waterlinieroute te fietsen. Een route van Heemskerk naar Bergen op Zoom. De Waterlinieroute is gebouwd tussen 1815 en 1940 om de vijand tegen te houden door het land onder water te zetten. Hierdoor kon bijvoorbeeld de stad Amsterdam beveiligd worden.

De frisse meewind bracht ons al snel nabij Haarlem waar we ons eerste koffietje wilden doen. Een grote groep motorrijders zaten al in het restaurant en de serveerster schonk rap een bakkie in en even later kwam ze met appeltaart en slagroom. Toen duidelijk werd dat wij niet bij de groep hoorden werden wij naar de andere kant van de zaal geleid en ging de appeltaart aan onze neus voorbij.

De route gaat met een grote boog om Amsterdam heen en in de namiddag zijn we in Weesp aangekomen waar we Corrie en Jan met een bezoekje overvallen.

De eerste overnachting hebben we gereserveerd in Muiden bij een logeeradres van ‘vrienden op de fiets’. We worden heel vriendelijk ontvangen en onze ‘vriend op de fiets’ vertelt dat we logeren in een woning van Kruitfabriek De Krijgsman. De eerste ervaring voelt als thuiskomen bij een bekende. Na ons opgefrist te hebben gaan we in Muiden een gezellig restaurant uitzoeken.

Al met al zijn we de dag goed doorgekomen en al ons kruit is nog niet verschoten.

Aantal gereden kilometers 90.

Ton

De kop is eraf, jammer vd gratis taart...
Veel plezier verder en ik hoop dat het wat warmer wordt voor jullie.

Nico en Joke

Een heel mooie tocht gewenst! Leuk om jullie weer te volgen, we duimen voor beter weer voor jullie!

henk

er is in mijn jeugd een zeer grote ontploffing geweest in de kruitfabriek in Muiden. Dat was in 1970.Wij in Amsterdam Oost voelden de ramen trillen destijds .
maar de dodelijkste klap was in 1947met 17 doden.
maar gelukkig voor jullie is er heden geen kruit meer .

Jos en Ria de Groot

De ruiten van ons onderkomen lagen er in 1972 allemaal uit. Angstig om in zo een omgeving te wonen en werken.

Dorus

De kop is eraf, fijn voor jullie
Op naar morgen, wat zal die dag weer brengen.
Zet hem op Ria en Jos

Piet

Jammer dat jullie geen koffie kregen van de motormuizen. Zou zomaar gezellig kunnen zijn. Fijn dat het de eerste dag allemaal goed is verlopen. Hoop dat jullie lekker hebben gegeten en voor nu welterusten en voor morgen hopelijk mooi weer en fijne kilometers.

Patricia

Wat heerlijk om weer elke dag uit te kijken naar jullie verhalen! Vandaag dus gelukkig 💨 windje mee. Ik wens jullie weer n mooie reis! 🤗

Henk en alie

Voor de wind is altyd lekker .jammer van de appeltaart. Maar de kop is er af.en nu maar hopen op mooi weer, gr h en a.

Marijke en Martin

Wij zijn gisteren op onze i-bikes naar Noordwijk gefietst. Een pittige bui onderweg en wij dachten aan jullie.
Stoere buren💪
Liefs

Loes

Wat een goed begin. Hoop voor jullie opmerkingen weer

Peter Savenije

Na het startschot 90 km weggetrapt. Schiet aardig op zo.

Jan de Haan

Now Now direct zo'n eerste dag al 90 km. Dat is niet voor de poes. Jullie noemen in de aanhef Marijke. Dat is natuurlijk niet terecht.