kust-en-kunst.reismee.nl

Ontmoetingen

Ontmoetingen

Het prachtige landschap van Overijssel bied veel variatie aan uitzichten.

Mooie valleien langs de meren, afgewisseld door bosgebied en in de Flevopolder zijn er dan de uitgestrekte akkerlanden die nu nog leeg zijn dan wel gemaaid worden voor het gras.

Het verbaasd ons hoeveel vakantieparken er verlaten uitzien. De scholen hebben vakantie maar het lijkt er op dat het koude en natte weer van de vorige maanden iedereen het vliegtuig ingejaagd heeft. Begrijpelijk maar Ria en ik genieten volop van het mooie weer in eigen land.

Een gedeelte van deze rit wordt ook aangegeven als Schokland-route.

Het is een route met beelden en gesproken informatie op meerdere locaties. Duidelijk is te horen hoe zwaar het leven vroeger was op de eilandjes in de Zuiderzee.

Als we in Kampen een terrasje pakken gaat de telefoon, zoon Bas is nieuwsgierig hoe het met ons gaat. ??? Lees jij onze verhalen niet!!!

Na een korte update aan Bas hang ik de telefoon op omdat Riรซtte en Frans uit Heemskerk bij ons aan de tafel zijn komen staan. Het is dan natuurlijk al snel van nou dat is toch ook toevallig zeg. Het wordt nog gezelliger.

De medevrienden op de fiets uit Blokzijl kwamen zich ook melden aan onze tafel.

Het mooie weer maakt de terrassen in Elburg extra gezellig en we besluiten om het logeeradres te bellen dat we later aankomen. Het Chinees restaurant Hao Hua blijkt een goede keuze. De Chinese rijsttafel gaat volledig op.

Zo zie je maar, vakantie in eigen land met mooi weer en verrassende momenten maken je dag.

De Chinees zegt als hij vol lof is en zijn waardering wil uitspreken

Hao Hua.

Aantal gereden kilometers 90

Totaal 710 km.

Rianne

Ohjee, en ik stuurde net ook een berichtje of jullie vandaag weer een mooi stuk hebben gefietst, maar sta gelukkig niet in het stuk. Ik lees ze iedere dag en vertel regelmatig aan de jongens dat jullie weer ver hebben gefietst.
Leuk om te lezen en voor de jongens leuk om de foto's te zien.
Veel plezier nog!

Dorus

Wat een mooie dag dus vandaag, top hoor.
Toch een hoop gefietst maar weer met mooie momenten.
Fijne avond

Karin

Wat een leuke verhalen over het mooie Nederland, leuk dat ik zo mee kan reizen. Jullie hebben weer een pittig stuk gefietst ๐Ÿ‘๐Ÿ‘. Van de week wandelden de mannen van Dwars door de lage landen ook door Schokland

Tuf

Wat leuk allemaal, heerlijk om te lezen jullie avontuur !

Peter en Annie

Wat een mooie en gezellige ontmoetingen weer.
Zoals je ziet is er nog genoeg te ontdekken in eigen land.
Mooie verhalen weer en blijf genieten!

Reus

Leuk om de vele genoemde plaatsnamen te lezen die jullie aandoen, voor ons ook herkenbaar door de vele boottochtjes in die streken. Staat fietsen langs de kalenbergergracht ook op de route?

Nico en Joke

Vanuit de mooi stad Trier waar het helaas regent lezen wij weer jullie verslag, dat wil zeggen ik heb het net weer voorgelezen voor Nico, hier aan de Moezel knapt het weer gelukkig morgen weer op. Super knap al die kilometers die jullie iedere dag afleggen, geniet ze verder in ons prachtige kikkerlandje met een hartelijke groet van ons๐ŸŒž

Karin de Groot

Fantastisch allemaal weer, wij hier met zijn allen op kos en jullie genietend in Nederland. Mooie verhalen en lekker eten. Bedankt dat jullie ons mee nemen op reis.

Monica

Wat een leuke ontmoetingen hebben jullie en weer een flinke route gefietst. Veel plezier nog.

Jolanda

Klinkt allemaal heel gezellig en ziet er heerlijk uit!

Peter Savenije

Toe maar weer, 90 km weggetrapt. Waar naar toe stond niet beschreven. Daarom zelf maar voor Sherlock Holmes gespeeld. Of was Watson de reddende engel? Maakt niet uit. Volgens mij moet het Doornspijk zijn (Glindeweg 10). Zie voor mer info https://www.gld.nl/video/SREGIOOG_246614/linda-breekt-uit-op-fietsvakantie-2-hoe-is-het-om-te-slapen-bij-vrienden-op-de-fiets .(Vanaf 13.00 minuten).