kust-en-kunst.reismee.nl

Probleem?

Het is lang geleden. Het zal begin jaren ‘80 geweest zijn, maar het zal me altijd bijblijven. Een vakantie in Wales met drie vrienden. Door een stuurfout te maken raakte onze auto van de weg en moest deze versleept worden naar een garage. Door gebrek aan onderdelen zou de reparatie een week gaan duren. Dan denk je een probleem te hebben. Echter binnen no time werden we opgevangen door een Ierse heer die ons in zijn dikke Volvo 740 naar zijn landhuis bracht en een schaal sandwiches aanbood. Daarna werden we op de camping afgezet. Op de vraag hoe we dit konden vergoeden kwam een resoluut antwoord: No way. De man had zelf pech gehad en een Amsterdammer had hem zo goed geholpen terwijl hij er niets tegenover mocht stellen. Prima, maar als ik in de toekomst iemand moet helpen dan doe ik het net zo, Het is voor ons een TOP vakantie geworden.

Vandaag zijn wij vanuit Doornspijk (inderdaad Peter) vertrokken naar Spakenburg. Bij het opfietsen naar de voordeur van VODF zien we nog twee fietsen staan. Ditmaal is het een dubbele boeking. Dan denk je een probleem te hebben. De gastheer is resoluut en vraagt ons om binnen te komen. We maken kennis met de gastheer en gastvrouw en de andere 2 fietsers. Het is direct gezellig en we voelen ons meer dan welkom. De andere fietsers gaan naar de zolder en wij krijgen ieder een éénpersoonskamer. Eén van onze bedden is zelfs zo nieuw dat het voor het eerst is opgemaakt. Probleem opgelost.

Dit soort voorvallen kunnen juist leiden tot mooie herinneringen en verhalen.

Vandaag gefietst 60 kilometer.

Totaal 770 km.

P.S.

Bezoek aan Stads Museum Harderwijk met een expositie van fotografe Daniëlle van Zadelhoff en het Spakenburgs museum.

Henriette

Wat kunnen jullie genieten van het fietsen, de dorpen, de mensen en de spontane gebeurtenissen. Heerlijk om te lezen.
Dank dat je ons mee laat genieten.
Nog vele mooie dagen gewenst.

Karin

Zo zie je wie goed doet, goed ontmoet! Geweldig hoor !

Dorus

Weer een mooie dag met dubbele herinneringen nu.
Fijne avond

René en Nicolette

Dat maakt de fietsvakanties zo leuk! De vele spontane ontmoetingen en de behulpzaamheid van onbekenden.

Peter

Dubbele boeking. Geen probleem voor de heer des huizes. Wat een spontane acties maken jullie onderweg mee. En voor nu: Fijne overnachting in Velduil 4 te Bunschoten-Spakenburg. (Naast de fysiotherapeut). Misschien om de vier beentjes eens goed te laten masseren.

Paul L.

Jos en Ria,
De tekst waar je in dit verhaal mee begint komt mij bekend voor. En het was inderdaad een van de mooiste engelandreizen.
Wat kunnen onverwachte situaties toch fantastisch mooie wendingen opleveren.
Leuk dat jullie tijdens de reis gebruik blijven maken van de VODF. Nog heel veel plezier.
Tot morgen!

Jan de Haan

Zonder problemen vaart niemand wel.

Peter Savenije

Rectificatie: Overnachting was in Velduil 18 i.p.v. 4 te Bunschoten-Spakenburg.