kust-en-kunst.reismee.nl

Resetten en lekker trappen

De Waterlinie route van Edam naar Bergen op Zoom is een prachtige route met vele forten die ons land moesten beschermen tegen de vijand. De eerste etappe van Edam naar Beverwijk hadden we nog niet gereden en dat voelt als half werk leveren. De NAP route LF9 hebben we ook niet gemaakt omdat ik een virus had opgelopen en mijn rikketik overuren draaide. Na een nachtje bij ‘Vrienden In Het RKZ’ hebben ze mij een harde reset gegeven en kon ik herstellen van het virus. In het RKZ kreeg ik het idee om weer een mooie route te fietsen. Ria wilde altijd al de Zuiderzee-route doen dus zo gezegd, zo gedaan.

De eerste fietsdag is van Heemskerk naar Edam (Waterlinie compleet gefietst) en met de klok mee, wind in de rug naar de eerste Vrienden op de Fiets in Venhuizen. Een prachtige route door kleine dorpen met klinkerstraatjes, bruggen en veel rijke historie tot in de Gouden Eeuw. De steden Edam en Hoorn zijn gezellig met veel mensen op straat. De wind bracht ons al vroeg in Hoorn en hebben daar genoten van de binnenvarende plezierboten die de haven in manoeuvreren.

Het ritme zit er weer goed in en trappen met gemak over de dijken van het IJsselmeer naar Venhuizen. De overnachtingsplek is een typisch Noord-Hollandse stolpboerderij uit 1832. Een prachtige tuin en een royale kamer met eigen entree en douche/wc maakt het plaatje compleet. Wij slapen achter in de stal waar ze vroeger 18 koeien hadden. Morgen gaan we met de fietsbus over de afsluitdijk en gaan dan tot Workum.

Aantal gereden kilometers 95

Totaal 455 km.

Harry

Hoi Jos, fijn om te lezen dat dit weer lukt allemaal. Geniet van de mooie dingen!!

Ton

Blij te lezen dat je weer goed gaat. Wel een beetje rustig aan hoor....

Ellen

Wat goed en wat moedig! Hopelijk gaat nu alles naar wens. Leuke plaatsjes in ieder geval. Een voorspoedige reis en groetjes, ook namens Chris.

Olga

Lekker dat het allemaal weer gaat.
En dan weer een prachtige route, een mooie overnachtingsplek. Super.
Wat een goed idee met de fietsbus over de afsluitdijk. Succes weer morgen

Piet

Lekker dat het weer gaat. Verkoudheid nu ook helemaal weg ga ik van uit. Lekker genieten weer saampies.

Karin de Groot

Helemaal top.
Dat jullie weer fijn onderweg zijn.
Geniet er van!
Groetjes van uit een zonnig eiland Kos.

Henk en Alie

Fijn dat jullie weer op de fiets zitten!!! Veel veilige kilometers toegewenst van ons.

Dorus

Wat fijn dat jullie weer on the road zijn.
Mooi dagje gefietst, top Ria en Jos.

Loes

Wat heerlijk voor jullie dat het weer gaat lukken,
Veel succes en een geweldige fiets reis

Peter en Annie

Leuk om weer met jullie mee te reizen en we zijn blij dat alles weer goed gaat. Fijne fietsvakantie verder!

Nico en Joke

Goed om te lezen dat jullie weer op pad zijn. Klinkt als een mooie route en mooie plek waar jullie overnachten. We gaan jullie weer volgen, geniet weer verder!

Tineke

Oei, heftig dat je bij het RKZ moest resetten.
En doorrrrrr, veel plezier en mooie kilometers wegtrappen.
Ik blijf jullie volgen.

Marijke

Wat fijn dat jullie alsnog de fietsvakantie kunnen hervatten. Genieten weer.

Jose

Goed te lezen dat er weer getrapt wordt op de pedalen!! Geniet van de reis en wij genieten weer graag mee!!

henk

lekker klein stukje morgen van kornwerderzand naar workum, wel 1 van de friese elfsteden natuurlijk. Dus volop genieten. Veel fietsplezier

henk

ik vergeet wel de afstand Venhuizen naar Den Oever. Dus al met al toch meer kilometers dan ik in 1e instantie dacht. Geniet ervan

Reus

Met een beetje schrik van t rkz verhaal maar opgelucht dat jullie er weer zijn gaan ook wij de weg met jullie avonturen met plezier vervolgen. Op naar een nieuwe dag ……….🍀🍀

Jolanda

Een hele goede vervolgreis! Doe in ieder geval voorzichtig, luister goed naar je lijf Jos!!
We gaan weer met jullie mee op ‘reis’☺️

Henriette

De aftrap is goed gegaan zo te lezen. Veel fietsplezier, ook bij de vrienden van.
Ik lees jullie avonturen mee!

Jan de Haan

Fijn dat het weer lukt en dan direct 95 km dat is toch niet voor de poes. Maar volgens mij draaien jullie je hand er niet voor om. Een fijne voortzetting.

Peter Savenije

Goed dat jullie weer de draad kunnen oppakken. Wel een andere kleur draad, maar iedere kleur blijft altijd weer een verrassing. Jos, hopen dat je voorlopig (liefst altijd) gevrijwaard blijft van een bezoek aan de Vrienden In Het RKZ. Succes met de komende etappes.

Karin O

Wat fijn te lezen dat het weer goed gaat, en jullie weer aan het fietsen zijn. Veel plezier en blijf gezond (beide)

Patricia

Jeetje Jos, das niet zomaar even wat. Wat fijn dat je nu weer fit bent om deze mooie fietsreis voort te zetten. Geniet er van! ;-)

Paul

Wel goed om te lezen,dat het fietsen weer is gestart.
En weer door. Top en geniet ervan.

Paul

Welkom in westfriesland