kust-en-kunst.reismee.nl

Sport op zondag

Het is een kunst om iedere dag te plukken.

Al snel val je in je eigen ritme van alledag.

Op vakantie is dat natuurlijk een hele andere beleving, zo fietsen wij al in de vroege zondagochtend door Muiden waar weinig mensen zijn begonnen om de dag te plukken. Op straat zijn joggers, honden uitlaters en ouders die een buggy voortduwen.

De scenery van de route is beslist één van de mooiste van de LF routes. Langs de Vecht met de statige landhuizen en door de Naarder bossen is het goed fietsen.

Naarmate de dag vordert zien we meer en meer sporters op de weg en op de sportvelden. Meer wielrenners en autopeds die de weg terroriseren en joggers die met z’n allen een zinvolle invulling aan de dag geven.

De culturele invulling voor deze dag is het Waterlinie museum in Bunnik.

Op een educatieve wijze laat men zien hoe de verdedigingslinie tot stand is gekomen. Een relatief eenvoudige constructie maar door z’n grote een zeer complex bouwwerk.

Als je een dag goed wil plukken probeer het dan te doen volgens onderstaande weekindeling.

Kalmaandag

Zindag

Aantal gereden km 80

Totaal 170 km

Ton

Levendig verslag, herkenbaar ook zondagochtend lopen er idd alleen honden hun baas uit te laten en ik kom dan vaste hardlopers tegen.
Leuke namen voor de weekdagen. Hadden jullie het een beetje droog. Hier steeds hagelbuien.

Jos en Ria de Groot

Hallo Ton, het was de gehele dag droog en veelal een zonnetje. Echter tijdens de koffie bij onze vriend op de fiets kwam de regen en hagel met bakken uit de lucht.

Dorus

Lekker gefietst weer, en culturele activiteiten top hoor.
En wat leuk de dagen van de week zo vorm te geven.
Geniet weer van je schrijverskunst Jos.

Marijke Kieft

Als je op zondagochtend vroeg op pad gaat, is de wereld alleen voor jou. Lekker rustig. ☀️

Nico en Joke

Weer met plezier jullie verslag gelezen, misschien kwamen jullie vandaag langs restaurant de Nederlanden aan de Vecht waar we een paar jaar geleden gezellig met op een zonnige zondagmiddag met jullie geluncht hebben.
We kennen het Waterlinie museum in Bunnik prachtig gerestaureerd en inderdaad erg educatief, hebben daar 4 jaar geleden een jaarlijkse “van Kessel familiedag” gehouden. Je kunt daar in de buurt trouwens heerlijk (tip) pannenkoeken eten bij Rijnouwe! Wat zullen jullie weer veel zien en ontdekken op deze reis, veel respect hebben we voor alle kilometers die jullie fietsen door weer en wind, tot horens maar weer.

Olga

Dat was wel een prachtige route langs de Vecht.
Wat een vondst die weekdagen.
Op naar morgen.

Piet

Werkdag komt voorlopig ff niet meer voor in je lijstje. Dus lekker dagen genieten.

Jan de Haan

Dag 2 is gereden zo als ik lees ook weer een goede dag met een afstand van 80 km met wisselend gebied. Petje af.

Peter Savenije

Leuke dagnamen. Lag waarschijnlijk al een tijdje in de week. Of is dit tijdens de 80 km fietstocht komen opborrelen? Opnieuw een leuk reisverslagje.

Jose

Wat een leuk verslag van jullie fietszondag
En je krijgt gewoon weer zin om aan de week te beginnen met deze omschrijvingen 😂
We duimen voor goed weer voor jullie!!