kust-en-kunst.reismee.nl

Fietsband

Aantal gereden km 95, totaal 265 kilometer.

Normaal gesproken sluit ik het verslag van de dag met aantal gereden, totaal. Het lijkt ons maar niet te lukken om de dagindeling aan te passen door minder kilometers te maken en meer van de fiets af te stappen. We komen in zoveel mooie steden en dorpen met gezellige pleinen en kleine straatjes. En dan komen Jos en Ria, en door!!!!!!!! Morgen gaan we het anders doen anders zijn we over twee weken al thuis.

Inmiddels kunnen we zeggen dat we ervaring hebben met ‘vrienden op de fiets’. Deze organisatie kent geen ****, reviews of enig andere vorm van kwaliteitsnormen. Logisch want zo zou je je vrienden thuis ook niet willen kwalificeren. Je belt een ‘vriend‘ en vraagt of het gelegen komt dat je een overnachting met ontbijt kan boeken. Veelal krijg je dan te horen dat je welkom ben. En dan, waar kom je terecht?!? Het zijn waarschijnlijk mensen die het gezellig vinden iemand over de vloer te krijgen en graag fietsverhalen willen delen. Het kan natuurlijk ook om de centjes gaan. Wij hebben nu drie ervaringen en die zijn alle drie totaal verschillend. De eerste ‘vriendin’ vroeg ’s avonds of we nog even een kopje thee wilden en bleef gezellig met ons aan de keukentafel in haar arbeiderswoninkje kletsen. Vriendelijkheid en goed verzorgd. Het tweede adres (noem ik nog niet vriend) is een stel mensen die nog niet los zijn gekomen van hun provotijd en niet veel interesse hebben in goede verzorging. Mag ik het daarbij laten? Vandaag zijn we aangekomen bij ‘VRIENDEN‘ op een afgelegen oud straatje. Het ontvangst is werkelijk subliem. Sjaak (zo mag ik hem al noemen) toont ons het perceel en geeft uitleg hoe het bij hen werkt. Wij hebben ons lekker opgeknapt en de warme maaltijd staat voor ons klaar in de oude stal. Dit is de gerenoveerde woonkeuken met houtgestookte kachel waarop een heerlijke soep op stond te dampen. Gezamenlijk met Sjaak hebben we een heerlijke oven-groenteschotel gegeten met soep vooraf. Met deze gastheer en gastvrouw wil je graag een goede (fiets)band opbouwen.

Rianne

Haha onze eerste reactie na het lezen van de titel was "wie zou er deze keer een lekke band hebben?". Gelukkig gaat het om een hele andere band. 😁

Tineke

Ik schrok ook al dat ik de titel van vandaag las. Gelukkig een goede band vandaag. Zo kom allerlei mensen tegen onderweg.
Ik hoop dat het gaat lukken meer af te stappen en tourist in eigen land te zijn.
Veel plezier en droog weer gewenst.

Dorus

Wat heerlijk hoe je het toch allemaal omschrijft Jos.
Heb zin om mijn fiets te pakken en jullie achterna te reizen.
Ben nou al nieuwgierig waar jullie morgenavond belanden.
Haha heerlijk, doe idd. maar wat rustiger aan, terrasjes pakken en mensen kijken is ook leuk.
Fijne avond beiden xx

Ton

Nou die ouwe provo is toch eerdaags wijlen....
En Sjaak maakt weer veel goed.
Koud hè.

Karin de Groot

Nou ik hoor het al, jullie gaan weer lekker.
Het is wel fantastisch om steeds bij andere mensen aan te komen. Het zal wel zo zijn dat Ria al weer nieuwsgierig is waar jullie morgen weer terecht komen en wat daar de pot schaft.
Nou geniet ervan en nog veel fiets plezier.

Jan de Haan

Weer een bijzonder dag met een bijzondere titel die iets anders doet vermoeden. veel kilometers afgelegd. Je denkt waarschijnlijk de wind mee? Alleen ik kon niet achterhalen wat vandaag de route was.

Peter Savenije

Positief verhaal met en heel happy end. Wie weet hebben jullie aan het eind van de fietsvakantie een hoop leuke fietsbanden erbij.

Reus

Geweldig verhaal, herkenbaar dat t moeite kost om meer rust te nemen (we gaan maar door met zijn allen) en fantastisch om die verschillende mensen te ontmoeten die ook weer ieder op zijn eigen manier hún gasten ontvangen. Gelukkig komen er nog veel meer op jullie pad en zal de rust er ook bij komen. 🧘‍♀️🧘🏻‍♂️

Bert

Leuk om jullie zo te volgen. Ook ik dacht bij -band- aan pech.
Jullie krijgen de groeten van Annie,

Martha

Hier in Vietnam zegt iedereen je gedag onderweg, hello, hello en zwaaien. Kinderen rennen naar je toe, heel erg vriendelijk allemaal. Het is hier wel een ander temperatuurtje,36 graden, veel drinken en zweten, het gutst van je lijf.

Marijke Kieft

Leuk al die verhaaltjes. Ook heel afwisselend en jullie treffen het met het weer. Gaat volgende week nog mooier weer worden. Ben benieuwd.

H en A .

Wat lekker dat je zo by iemand terecht kan.maar jos als het te snel gaat kan je ook eens proberen achteruit te fietsen dus morgen achteruit en dan weer 2x vooruit.sucsses

Henk

wat is er mis mee om een provo te zijn. doet me denken aan de happenings elke zaterdagavond bij het lieverdje op het spui. maar eerlijk is eerlijk dat is wel heeeeel lang geleden.

Loes

Ik ben al meer dan 40 jaar lid van vrienden van de fiets.
Super is het. Maar soms valt het yei

Peter en Annie

Hoi Ria en Jos, ontzettend leuk om jullie weer te volgen en wat een verhalen weer ! Jullie kunnen er wel een boek over schrijven. Wij genieten met jullie mee vanuit Limburg.
Groetjes van ons.

Patsie

😅 Zo zie je maar dat er veel verschillende soorten fiets banden zijn!